blackjack

Blackjack

Karty

W Blackjacka wielopolowego gra się czterema standardowymi taliami zawierającymi 52 karty (bez Jokerów). Wartości kart liczbowych (2–10) liczy się zgodnie z ich wartościami. Karty figur, króle, królowe i walety, mają wartość 10, a asy mają wartość 1 lub 11. Każdy z czterech kolorów traktuje się jednakowo.

Zagraj przeciwko komputerowemu krupierowi. Krupier dostaje dwie karty, a gracz otrzymuje po dwie karty w każdym polu. Karty gracza są rozdawane są widoczne, natomiast w z kart krupiera widoczna jest tylko pierwsza. Gracz może dobrać kartę, klikając przycisk Trafienie. Czynność tę można powtarzać wielokrotnie, pamiętając o tym, że suma wartości kart nie może przekroczyć 21. Jeśli suma wartości kart przekroczy 21, gracz automatycznie przegrywa (tzw. „bust”).

Jeśli gracz uważa, że suma wartości kart, które posiada, jest odpowiednia, musi kliknąć przycisk Pas. Czynności te wykonuje się dla wszystkich pól, w których toczy się gra. Po zakończeniu gry przez gracza swoją zakrytą kartę pokazuje krupier. Następnie decyduje on, czy chce dobrać kolejną kartę. Suma wartości kart krupiera musi wynosić co najmniej 17. Jeśli krupier uważa, że suma wartości kart, które posiada, wyłaniany jest zwycięzca. Jeśli suma wartości kart gracza jest większa niż suma wartości kart krupiera lub jeśli krupier ogłasza „bust”, gracz zwycięża.

Jeśli suma wartości kart gracza jest taka sama jak krupiera, gracz nie traci postawionych pieniędzy (tzw. „push”).

Black Jack

Jeśli w pierwszym rozdaniu gracz otrzyma kartę o wartości 10, np. „dziesiątkę” dowolnego koloru lub króla, królową albo waleta, oraz asa, mamy „oczko” (czyli Blackjacka). Gracz otrzymuje 1,5-krotność swojego zakładu, a automatycznie przegrywa, jeśli „oczko” otrzyma krupier. Jeśli i gracz, i krupier otrzymają „oczko”, jest remis (tzw. „push”).

Ubezpieczenie

Jeśli odsłoniętą kartą krupiera jest as, gracz może wykupić „ubezpieczenie”, stawiając dodatkową sumę o wartości 0,5 raza większej od początkowej kwoty zakładu. Jeśli w takiej sytuacji krupier otrzyma „oczko”, gracz wygra sumę będącą 2-krotnością kwoty ubezpieczenia. Jeśli krupier nie otrzyma „oczka”, gracz traci ubezpieczenie, a wynik pierwszego zakładu zależy od sumy kart, które posiada oraz które posiada krupier.

Równa kwota

Jeśli odsłoniętą kartą krupiera jest as, a gracz ma „oczko”, graczowi oferowana jest równa kwota i wygrywa on sumę odpowiadającą wartości zakładu.

Dzielenie

Jeśli gracz otrzyma dwie karty o tej samej wartości (w tym dwie takie same figury), może je „podzielić” i podwoić początkowy zakład. W ten sposób może prowadzić jednocześnie dwie gry. Do pierwszego rozdania gracz otrzymuje drugą kartę. Musi wówczas zdecydować, czy chce zakończyć dobieranie czy dobrać kartę, klikając przycisk Trafienie. Po zakończeniu pierwszej gry przechodzi się do drugiej gry i wykonuje te same czynności. Gdy gracz jest zadowolony z kart, które dobrał w obu grach, grę rozpoczyna krupier. Pokazuje on karty z drugiej gry i dobiera karty, aż ich wartości będzie wynosić co najmniej 17.

Podwojenie stawki

Gracz może podwoić stawkę po pokazaniu dwóch pierwszych kart. Wówczas może jeden raz kliknąć przycisk Trafienie, aby zakończyć grę. Stawkę można także podwoić po podzieleniu. Nie dotyczy to przypadku, w którym gracz ma dwa asy.

W prawym dolnym rogu ekranu gry są wyświetlane żetony o różnych wartościach. Klikając jeden z nich przed rozpoczęciem gry, można wybrać odpowiednią wartość, na którą będzie opiewać zakład.

Jak grać – najważniejsze informacje

Kliknij żeton w oknie, postaw zakład w każdym z pól, a następnie kliknij przycisk ROZDANIE, aby zostały rozdane karty.

Aby zakończyć rozdanie:

Przycisk, który należy kliknąć: Funkcja:
TRAFIENIE dobranie kolejnej karty
PAS zakończenie dobierania, jeśli gracz jest zadowolony z kart, które posiada
PODWÓJ podwojenie zakładu po wyświetleniu dwóch pierwszych kart z rozdania.
PODZIEL podzielenie kart, dzięki czemu rozgrywa się dwie gry w Blackjacka jednocześnie
SPRAWDZAM podzielenie pieniędzy, jeśli gracz ma Blackjacka, a odkrytą kartą krupiera jest as
UBEZPIECZ zakup ubezpieczenia na wypadek, gdyby krupier miał Blackjacka w wybranym rozdaniu.
TAK NA WSZYSTKO zakup ubezpieczenia na wypadek, gdyby krupier miał Blackjacka we wszystkich rozdaniach
NIE odrzucenie ubezpieczenia na wypadek, gdyby krupier miał Blackjacka w wybranym rozdaniu
NIE NA WSZYSTKO odrzucenie ubezpieczenia na wypadek, gdyby krupier miał Blackjacka we wszystkich rozdaniach

Aby zagrać jeszcze raz:

Przycisk, który należy kliknąć: Funkcja:
POWTÓRZ ZAKŁAD postawienie takiego samego zakładu, jak w poprzedniej rundzie
NOWY ZAKŁAD postawienie nowego zakładu